Regulamin dla kierowców - kurierów

Zasady współpracy z NATVIOL 

 Witaj Kierowco, Witaj Kurierze

 Jest nam niezmiernie miło powitać Cię w gronie współpracowników NATVIOL – jednego z największych partnerów rozliczeniowych aplikacji taxi i aplikacji kurierskich w Polsce!


 Celem nawiązania bezproblemowej współpracy między nami, a Tobą przygotowaliśmy „zasady współpracy”. 

 Stworzyliśmy także dla Ciebie dedykowany panel użytkownika. Dzięki niemu wszystkie Twoje dokumenty, salda, rozliczenia są dostępne w jednym miejscu - na Twoim koncie.

 Uprzejmie prosimy Cię, abyś zapoznał się z poniższymi zasadami.


 Dokumenty i zakładka „Moje dane” 

 1. Dokumenty dodaj od razu po zarejestrowaniu się na naszej platformie. Każdą umowę wygenerujesz w zakładce „Umowy i dokumenty”. Po wpisaniu wszystkich swoich danych kliknij w odnośnik „PODPISZ”. W ciągu 30 minut ( w godzinach pracy biura, poza godzinami pracy ten czas nieznacznie może się wydłużyć) otrzymasz na mail podpisaną również przez nas umowę zwrotną. Pamiętaj o tym, aby na umowie uzupełnić pełne dane. Przy umowie zlecenie, jeżeli pracę będziesz wykonywać samochodem, wpisz: 

 markę, model, nr rej. pojazdu. 

 2. Jeżeli jesteś osobą prywatną wygeneruj i podpisz umowę zlecenie oraz kwestionariusz osobowy. Jeżeli jesteś studentem/uczniem przed 26r. życia i będziesz korzystać z aplikacji kurierskich umowa zlecenie jest jedyną umową którą powinieneś podpisać. W przypadku chęci korzystania z aplikacji taxi, niezbędna będzie również umowa wynajmu Twojego samochodu, dzięki której będziesz miał możliwość uzyskania wypisu z licencji taxi na swój pojazd. 

 Jeżeli nie jesteś studentem/uczniem przed 26r. życia, niezależnie czy będziesz pracował na aplikacjach taxi, czy aplikacjach kurierskich, wygeneruj i podpisz umowę zlecenie, kwestionariusz osobowy, umowę wynajmu*. 

* Umowa wynajmu jest opcjonalna tylko dla osób pracujących jako kurierzy, posiadających inne źródło utrzymania. Wtedy umowa zlecenie może być jedyną umową którą zdecydujesz się podpisać.

 Umowa najmu – w przypadku, jeżeli będziesz Kierowcą TAXI umowa najmu jest umową konieczną do uzyskania wypisu z licencji. Jako firma, która jest właścicielem licencji w danym mieście, musimy posiadać Twój pojazd w formalnym użytkowaniu, aby odpowiedni Urząd miał możliwość wystawienia wypisu na zgłaszany samochód. 

 3. Jeżeli podpisujesz z nami umowę jako Firma, wygeneruj i podpisz umowę B2B. Dodaj także wpis do CEIDG/KRS. Dodatkowo, jeżeli chcesz zatrudniać swoich kierowców/ kurierów do umowy B2B dołącz podpisaną listę kierowców. (podpis zarówno Twój jako właściciela/przedstawiciela firmy jak i każdego z pracowników). W swoim portalu możesz także dodać listę swoich Kierowców, co pozwoli Ci na kontrolowanie ich salda oraz statusu. 

 4. Po wygenerowaniu, podpisaniu i dodaniu umów uzupełnij w pełni zakładkę „Moje dane”. 

 5. Po wypełnieniu umów i zakładki „Moje dane” Twój profil jest prawidłowo uzupełniony.


 Faktury 

 Celem obniżenia kosztów podatkowych rozliczamy Twoje koszty użytkowania pojazdu na podstawie dostarczonych przez Ciebie faktur. 

 1. Faktury za paliwo, części, serwis i inne rzeczy związane z prowadzoną działalnością partnerską powinny mieć numer rejestracyjny pojazdu zgodny z podanym w umowie. 

 2. Rozliczamy tylko i wyłącznie opłacone faktury. Na fakturze musi być zapis, że została ona opłacona. 

 3. Dokładny opis rozliczania faktur dostępny jest w FAQ na naszej stronie głównej, oraz w zakładce POMOC na panelu kierowcy. 

 4. Dane do faktur znajdują się na samym dole naszej strony głównej, www.natviol.com. 

 5. Faktury wystarczy dostarczyć skanem na panel kierowcy w ciągu 24h od otrzymania dokumentu, nie trzeba wysyłać ich do nas pocztą. 

6. Czas na rozliczenie faktury będzie trwał do końca miesiąca od daty wystawienia. (Np. Faktura z dn. 01.10.2023 r. będzie mogła być rozliczona do 31.10.2023 r. To kluczowe działanie, które pomoże nam uniknąć niepotrzebnych komplikacji w procesie rozliczeń.)

 Zwróć uwagę na poprawność wpisywanych danych przy dodawaniu faktury. (Kwota netto, dane sprzedawcy, wyraźne zdjęcie faktury).

 Faktura dodana nieprawidłowo, zdublowana, lub niewyraźna obciążana jest karą 5 zł. 


 Wypis z Licencji TAXI (tylko dla aplikacji TAXI!) 

 W związku z ustawą LEX UBER, od 01.01.2021r. aby współpracować z nami na aplikacjach BOLT, UBER, FREE NOW niezbędne jest posiadanie wypisu z licencji taxi na samochód którym wykonujesz przejazdy, a także (nie we wszystkich miastach) identyfikator kierowcy taxi. 

 Wypełnij formularz licencjonowania dostępny pod podanym linkiem: FORMULARZ LICENCJONOWANIA 

( w formularzu widnieje także spis wszystkich niezbędnych dokumentów które musisz skompletować, aby uzyskać wypis oraz identyfikator Kierowcy) 

 Po wypełnieniu formularza niezwłocznie się z Tobą skontaktujemy i ustalimy najwygodniejszy dla Ciebie sposób licencjonowania. 

 Możesz współpracować z nami w każdym mieście, w którym funkcjonują aplikacje UBER/BOLT/FREE NOW - posiadamy licencję w każdym z nich. 

 PAMIĘTAJ, ŻE NIE MOŻESZ ROZPOCZĄĆ PRACY Z APLIKACJAMI TAXI NIE POSIADAJĄC: 

 - WYPISU Z LICENCJI; 

 - IDENTYFIKATORA (LUB ZGŁOSZENIA KIEROWCY W WYDZIALE KOMUNIKACJI); 

 - POJAZDU OKLEJONEGO ZGODNIE Z UCHWAŁĄ RADY MIASTA, W KTÓRYM WYKONYWAŁ BĘDZIESZ PRZEJAZDY. 

 

Prowizja - Cennik 

 Za rozliczenie obrotu z aplikacji z której korzystasz pobieramy od Ciebie stałą prowizję. (zgodnie z Twoimi preferencjami ustawionymi w zakładce „Moje dane”, tj. rozliczenie codzienne/cotygodniowe/na zlecenie.

 Prowizja 

Prowizja - aplikacje taxi:

1)  Uber / Bolt / FREE NOW – 50 zł + 1% od obrotu brutto w aplikacji mobilnej

 Korzystając z dowolnych aplikacji taxi prowizja wynosi 50 zł +1 %.  Niezależnie ile aplikacji TAXI używasz, prowizja wynosi 50 zł + 1%. 

Prowizja - aplikacje kurierskie:

Korzystając z dowolnej aplikacji kurierskiej prowizja wynosi 30 zł za jedną aplikację.


 ___________________________________________________________________________ 

 

Opłata aktywacyjna - aplikacje kurierskie: 

Jednorazowa opłata aktywacyjna dla Klientów korzystających z aplikacji kurierskich ( tj. Glovo, Wolt, Uber Eats, Bolt Food, Stuart,, Lola Market, Jush )
 pobierana przy pierwszym rozliczeniu – 50 zł.

Opłata za wznowienie aktywacji w aplikacjach 

Jednorazowa opłata za wznowienie aktywacji w aplikacjach kurierskich ( tj. Glovo, Wolt, Uber Eats, Bolt Food, Stuart,, Lola Market, Jush ) oraz taxi (tj. Uber / Bolt / FREE NOW )
 pobierana przy pierwszym rozliczeniu  po wznowieniu współpracy – 30 zł

Opłata za zaświadczenia:

Koszt zaświadczenia to 15,00 zł za pierwsze zaświadczenie wystawione w danym miesiącu, kolejne zaświadczenie to koszt 20,00zł 

* Jeżeli Pan/Pani jest Naszym obecnym zleceniobiorcą zaświadczenie wydawane jest bezpłatnie.

Opłata za obsługę komorniczą

Koszt obsługi komorniczej to 30 zł, opłata jest pobierana przy odpowiedzi na otrzymane pismo od orangu egzekucyjnego.

Nie jest to opłata jednorazowa, każde pismo zobowiązuje do jej pobrania. 

Obowiązkowe rozliczenie raz w miesiącu

Salda które nie zostały rozliczone w przeciągu 4 tygodni rozliczeniowych , zostaną rozliczone automatycznie przez system Natviol i potraktowane jako 1 zlecenie wypłaty.


Rozliczenia 

 Rozliczenia realizowane są według Twoich ustawień na naszej platformie w zakładce „Moje dane”. 

 Zgłaszając chęć rozliczenia, wypłacamy całe Twoje zgromadzone środki. Nie ma możliwości wypłat częściowych lub rozdzielonych. 

Zlecenie wypłaty możesz wykonać codziennie w dowolnych godzinach. Pamiętaj aby zlecać wypłatę jeżeli na Twoim koncie już zostało zarejestrowane saldo z aplikacji którą chcesz rozliczyć.

 Wynagrodzenie zostanie pomniejszone o prowizje Partnera (wymienioną wyżej), koszty podatkowe oraz koszty ZUS. Koszty podatkowe, a także koszty ZUS wyliczane są indywidualnie na podstawie Twojego kwestionariusza osobowego. 

 

Program Partnerski - Polecenia 

 Dla każdego z naszych współpracowników przygotowaliśmy dedykowany program poleceń. 

 W panelu kierowcy został wygenerowany unikalny kod polecający, który możesz przekazać swoim znajomym kurierom oraz kierowcom. 

Osoba, która użyje kodu polecającego podczas rejestracji aktywuje system poleceń. Kierowca/kurier który udzielił polecenia, zyskuje punkty lojalnościowe w postaci PLN ( za każde rozliczenie osoby poleconej ), które może wypłacić. 

Wraz z wzrostem osób poleconych wysokość bonusu wzrasta. 

UWAGA! System poleceń zostaje aktywowany jeżeli osoba która wykorzystała kod rozpocznie pracę i zleci rozliczenie.

 Cudzoziemcy 

 Jeżeli jesteś cudzoziemcem, aby legalnie pracować w Polsce musisz posiadać podstawę legalnego pobytu w Polsce, która umożliwia podjęcie zatrudnienia (w szczególności ważną wizę, zezwolenie na pobyt, stempel w paszporcie poświadczający trwanie procedury wydawania zezwolenia na pobyt, przebywać w ramach ruchu bezwizowego) oraz mieć możliwość wykonywania pracy u konkretnego pracodawcy (w szczególności na postawie ważnego zezwolenia na pracę, oświadczenia o zamiarze powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcowi z Powiatowego Urzędu Pracy, być zwolnionym z obowiązku posiadania zezwolenia na pracę. 

 Jeżeli jesteś cudzoziemcem, który chce podjąć współpracę z nami, skontaktuj się bezpośrednio z naszą infolinią w celu ustalenia szczegółów Twojego zatrudnienia. 


 Kontakt z nami 

 1. Infolinia – 459-569-090

Jesteśmy dla Ciebie dostępni pod numerem infolinii od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16. 

 2. Mail – kontakt@natviol.com 

 3. FB - https://www.facebook.com/NatviolBOLTUBER 

 4. Instagram - https://www.instagram.com/natviol_partner/

 5. Biura Stacjonarne i przedstawicie Natviol w poszczególnych miastach. Adresy naszych oddziałów, a także bezpośrednie numery telefonów do biur znajdziesz w stopce na stronie https://www.natviol.com. 

 Staramy się mieć kontakt z każdym z osobna i wszystkich traktujemy na równi, tak abyś z czystym sumieniem mógł uznać naszą współpracę za wzorową! Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualne. 

 Jeżeli masz do nas pilną sprawę „po godzinach” napisz do nas mail w temacie wpisując „PILNE”. Postaramy się pomóc Ci o każdej porze dnia i nocy.. ;) __________________________________________________________________________________ 

 Powyższe zasady zostały stworzone po to, aby usprawnić naszą współpracę i zapewnić jak najwyższy poziom obsługi. 

 Staramy się na bieżąco ulepszać nasze działania dla Ciebie, tak abyś z czystym sumieniem mógł polecić nas dalej.

 Bardzo cenimy sobie uwagi, sugestie i propozycje naszych współpracowników, więc jeżeli zauważysz coś, co powinno przykuć naszą uwagę – daj proszę znać! 

 Pozdrawiamy Cię i życzymy dalekich kursów, udanych dostaw i samych pozytywnych, zadowolonych klientów! Zespół Natviol